Sunday, July 1, 2012

4 terbunuh

LANGKAWI: Empat orang, termasuk tiga warga Arab, maut apabila teksi dinaiki mereka bertembung dengan sebuah lori simen dalam kemalangan ngeri di Jalan Belanga Pecah, Ayer Hangat, dekat sini, petang semalam.

Kejadian dipercayai berlaku jam 4 petang apabila lori simen dari arah Kuah ke Ayer Hangat bertembung dengan teksi berkenaan yang datang dari arah bertentangan.


Turut maut dalam kejadian itu pemandu teksi warga tempatan, Zubir Ibrahim, 42.


Dalam kejadian itu, teksi berkenaan terperosok di bawah kenderaan berat terbabit. Bagaimanapun, pemandu lori itu tidak cedera.


Isteri mangsa, Rashidah Saad, 42, berkata, suaminya membawa teksi jam 8 pagi dan sempat menjamah nasi goreng ketika sarapan.



Menurutnya, mangsa tidak menunjukkan perubahan, tetapi sebelum ini pernah memberitahu tiga anak mereka supaya menjaganya jika arwah pergi.

“Suami sebelum ini bekerja di kilang simen, tetapi mengambil skim pemberhentian sukarela (VSS) tiga tahun lalu dan memandu teksi menyara kami sekeluarga.


“Saya hanya mengetahui kemalangan menimpa suami jam 4.30 petang apabila dimaklumkan rakan suami dan terkejut dengan apa yang berlaku. Arwah seorang suami dan bapa yang baik,” katanya.


sumber-HMetro

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...