Thursday, August 9, 2012

Lollipop terbesar di dunia

lollipop paling besar di dunia

Lollipop yang beratnya melebihi 3 tan metrik ini adalah gula-gula terbesar yang pernah dhasilkan oleh Sees Candies. Ianya telah dipamerkan di Justin Herman Plaza di San Francisco, dimana pejalan kaki yang lalu di di situ berasa kagum dengan saiz lollipop tersebut.

"Kami amat gembira kerana telah berjaya mencipta gula-gula kegemaran ramai dalam versi yang lebih besar," kata Ketua Pegawai Eksekutif  Sees Candies, Brad Kinstler.

lollipop paling besar di dunia

"Ianya pencapaian luar biasa kepada pasukan pengeluaran kami yang telah banyak menghabiskan masa bagi membentuk dan membina gula-gula terbesar di dunia ini. Kami tidak sabar untuk memecahkan rekod dunia pada Hari Lollipop Kebangsaan di San Francisco," katanya lagi.

Namun begitu, orang ramai tidak dibenarkan bagi merasai sendiri gula-gula tersebut walaupun ramuan asalnya adalah sama seperti yang terdapat dalam lollipop biasa yang dibuat oleh Sees Candies. Ianya akan dikitar semula selepas dipamerkan.

Pencapaian gula-gula ini telah disahkan oleh pengadil Guinness World Record, Amanda Mochan dan telah berjaya mengatasi rekod gula-gula terbesar sebelumnya yang dibuat oleh Ashrita Furman dengan berat 2955kg. 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...