Wednesday, December 19, 2012

Telefon kawal tandas

My SATIS

TOKYO - Pernahkah anda berdepan masalah terlupa untuk mengepam tandas selepas selesai menunaikan hajat atau terlupa menutup penutup tandas anda?

Kini anda tidak perlu khuatir lagi dengan masalah tersebut kerana sebuah syarikat teknologi Jepun mencipta tandas yang boleh dipam menggunakan telefon pintar.

Sebelum ini, syarikat Jepun hanya tampil dengan ciptaan tandas yang mempunyai fungsi tempat duduk yang boleh dipanaskan, alat pemain muzik, sistem pembasuh dan pengering automatik.

Namun, firma teknologi Lixil menghasilkan tandas berteknologi lebih tinggi, dikenali sebagai Satis G, dengan tandas tersebut boleh dikawal melalui aplikasi telefon pintar My Satis yang juga boleh mengesan tahap kesihatan pengguna.

Satis G yang akan dipasarkan pada musim panas tahun depan, menggunakan rangkaian Bluetooth untuk dihubungkan pada aplikasi telefon pintar.

Aplikasi My Satis yang boleh didapati untuk pengguna Android dan iPhone, mampu mengawal kesemua fungsi tandas, malah boleh memainkan muzik melalui pembesar suara yang dibina pada tandas berkenaan.

Antara fungsi yang boleh dikawal termasuk mengepam, membuka dan membuka penutup tandas serta mengawal penyembur pewangi tandas.

Sistem aplikasi tersebut juga boleh merekod penggunaan air dan elektrik serta mempunyai fungsi kesihatan yang dilengkapi diari yang mencatatkan kekerapan pengguna menggunakan tandas. 

sumber- AGENSI

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...