Sunday, July 22, 2012

Pemilik kedai motosikal rugi RM43,000

Pemilik kedai motosikal rugi RM43,000
Polis mengumpul bukti bagi membantu siasatan kes rompakan sebuah kedai motosikal di Taman Sri Muda, Seksyen 25, semalam.
SHAH ALAM - Pemilik sebuah kedai motosikal kerugian kira-kira RM43,000, apabila bukan sahaja wang tunai hasil keuntungan dirompak, malah beberapa aksesori di premisnya turut dilarikan dalam kejadian di Jalan 25/41, Taman Sri Muda, Seksyen 25, di sini, kelmarin.

Kejadian itu bagaimanapun hanya disedari pemilik premis ketika hendak memulakan operasi perniagaan kira-kira jam 9 pagi, semalam.

Timbalan Ketua Polis daerah Shah Alam, Superintendan Mazlan Othman berkata, setelah membuka kedai, pemilik terbabit terus mengeluarkan motosikalnya untuk disusun di bahagian luar premis.

Menurutnya, kejadian hanya disedari pemilik terbabit, selepas topi keledar serta baju hujan di atas rak dalam kedai didapati berkurangan.

Katanya, almari besi premis turut dipecahkan dan wang tunai hasil kutipan sebanyak RM10,000 yang disimpan di situ lesap.

"Wang berjumlah RM5,000 di dalam mesin tunai juga hilang. "Perompak melarikan 30 helai baju hujan, lima topi keledar serta cakera padat (CD) rakaman dari kamera litar tertutup (CCTV) premis," katanya.

Mazlan berkata, nilai kerugian termasuk kerosakan keseluruhan dianggarkan sebanyak RM43,000.

Katanya, beberapa kesan cap jari dijumpai dan sampel itu sudah dihantar ke jabatan kimia untuk dikenal pasti identiti pemiliknya.

Beliau berkata, tiada sebarang kesan pecah masuk ditemui dan pihaknya tidak menolak, kejadian ada kaitandengan orang dalam.

"Bagaimanapun terdapat juga kemungkinan perompak itu adalah individu tertentu yang menyorok atau bersembunyi di dalam kedai tanpa disedari pemilik premis," katanya.

Menurutnya, perompak dipercayai melarikan diri melalui pintu belakang berdasarkan kesan potong pada mangga di sebelah dalam pintu premis.

sumber- Sinar

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...