Sunday, June 24, 2012

Samun depan lif

KUALA LUMPUR: Seorang wanita berusia lewat 20-an bukan saja rugi hampir RM1,000, malah turut cedera di kepala selepas bergelut dengan seorang lelaki bersenjatakan pisau di sebuah pusat beli-belah di ibu kota, di sini, kelmarin.

Difahamkan, ketika kejadian, mangsa menunggu lif untuk ke tempat letak kereta di tingkat empat premis berkenaan kerana mahu pulang.

Dalam kejadian jam 10 malam, mangsa yang sendirian kemudian dihampiri seorang lelaki berusia lewat 20-an sebelum cuba merampas beg tangannya.

Menurut sumber, terkejut dengan tindakan itu, wanita terbabit cuba mempertahankan beg tangannya, menyebabkan berlaku pergelutan.

“Suspek yang berang mencederakan mangsa dengan pisau sebelum melarikan beg tangan mangsa mengandungi telefon bimbit dan wang tunai bernilai hampir RM1,000,” katanya.

Sumber berkata, mangsa yang tercedera di kepala ditemui terbaring di depan lif oleh orang awam, 10 minit kemudian.

“Orang ramai kemudian melaporkan kejadian itu kepada pengawal keselamatan sebelum mangsa diberikan rawatan awal,” katanya.

Mangsa dibawa ke hospital berhampiran untuk menerima rawatan sebelum membuat laporan di Balai Polis Brickfields di sini, untuk siasatan dan tindakan lanjut.

Sementara itu, Ketua Polis Brickfields, Asisten Komisioner Wan Abdul Bari Wan Abdul Rashid ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan.

sumber- hmetro

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...