Wednesday, December 5, 2012

Jari dipotong kerana buang sampah

HUNAN, China- Seorang wanita yang bersarapan dan kemudiannya membuang sampah dari kenderaan ke jalan raya mendapat hukuman yang sangat menyakitkan. Berdasarkan laporan media di China, seorang tukang cuci yang melihat perlakuan wanita tersebut berasa marah lalu memotong jarinya.

jari putus

Zhou Ting, 22, menaiki van penghantaran bersama suaminya terkejut apabila pintu van dibuka lalu diserang dengan sebilah pisau oleh tukang cuci tersebut.

Saksi memberitahu bahawa suspek, Guo Nengfang, 33, datang menemui mangsa menyuruh mereka mengutip semula sampah yang dibuang sebelum mengeluarkan pisau dan menyerang.

Apabila melihat suaminya diserang, Zhou mempertahankan suaminya sehingga menyebabkan jari tengahnya putus dan lengan tangannya tercedera. Suaminya juga tercedera dibahagian pinggul dan juga lengan.

Selepas menyerang mangsa, suspek menyimpan kembali pisau dibelakang badannya lalu menyambung kembali kerja menyapu sampah.

Ketika polis tiba, Guo berada di atas bumbung sebuah bangunan 14 tingkat yang tidak jauh dari tempat kejadian. Dia dipaksa turun untuk dilakukan soal siasat.

Berdasarkan laporan yang diterima, Guo masih baru bekerja serta mengalami masalah gangguan mental.

2 comments:

  1. Replies
    1. cik kak,pandai2 jer kata cm hukum hudud.jangan main hentam jer statment tue..jangan sesekali memburukkan hukum hudud.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...