Sunday, December 16, 2012

Rakaman hantu di rumah paling berhantu di Amerika

Imej misteri yang dipercayai hantu telah terakam secara tidak sengaja di rumah yang dikenali sebagai rumah paling berhantu di Amerika. Vanessa Bolano, seorang wartawan, sedang melaporkan dokumentari mengenai perladangan di Lousiana, AS, ketika imej pelik tersebut tiba-tiba muncul dalam rakaman.

imej hantu di rumah paling berhantu di Amerika

"Ketika itu, kami ingin mendokumentarikan sejarah perladangan yang amat menarik jika diimbau semula. Benda tersebut muncul dan berlalu dengan pantas. Apabila video diberhentikan, kelihatan seperti wajah seorang wanita,"

Berdasarkan keterangan seorang pemandu pelancong, Mark Leonard, Ladang Myrtles di St. Francisville kerap menerima gangguan misteri. Sebanyak sepuluh insiden pembunuhan pernah berlaku di sini sejak ia mula dibina oleh General David Bradford pada tahun 1796.


Ada tetamu yang bermalam di sini diheret keluar dari bilik tidur mereka ketika tengah malam dan ada juga yang menjumpai hantu atau perkakas rumah bergerak sendiri.

"Rakaman ini bukanlah sesuatu yang luar biasa. Semenjak saya di sini, setiap hujung minggu pasti pelbagai cerita misteri yang terkeluar dari mulut tetamu. Saya telah melihat beratus gambar dan beberapa video yang ditangkap oleh mereka. Apa yang boleh dikatakan ialah ianya adalah sejarah disebalik kejadian yang pernah berlaku di sini," kata Leonard.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...