Wednesday, January 9, 2013

Kerat kemaluan sendiri kerana ingin menjadi perempuan

Seorang lelaki Hong Kong berusia 29 tahun dimasukkan ke hospital setelah cuba untuk memotong kemaluan sendiri kerana ingin menjadi perempuan.

Kerat kemaluan sendiri kerana ingin menjadi perempuan

Lelaki yang dikenali sebagai Luk tersebut gemar memakai baju perempuan ketika zaman kanak-kanaknya. Kemahuan Luk untuk menjadi wanita sebenar mula memberontak berikutan usianya yang semakin meningkat. Luk pernah cuba untuk mengaturkan pembedahan penukaran jantina, namun prosedur yang harus dilalui amat merumitkan, ditambah pula tentangan keras oleh keluarganya.

Pada suatu malam, Luk memberontak dan mengambil keputusan untuk menggunting kemaluannya sendiri. Jeritan kesakitannya yang kuat telah mengejutkan ayahnya dari tidur. Dengan segera ayahnya menelefon polis dan dibawa ke hospital. Polis menyangkakan ianya cubaan membunuh diri sehinggalah Luk berkata, "Saya tidak mahu menjadi lelaki! Saya mahu menjadi perempuan!"

Kemaluannya disambungkan semula dan kini dia boleh membuang air seperti biasa. Walaubagaimanapun, pakar mengatakan agak mustahil untuk dia pulih sepenuhnya. Dengan kata lain, kemungkinan Luk akan mati pucuk.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...