Thursday, January 10, 2013

Video: Penagih dadah terkena renjatan elektrik

Seorang lelaki di bawah pengaruh dadah telah terkena renjatan ketika memanjat tiang elektrik dan cuba melakukan aksi akrobatik yang berbahaya.

Penagih dadah terkena renjatan elektrik

Lelaki yang dikenali sebagai Miguel itu telah bergayut di kabel bervoltan tinggi sehingga berlakunya letupan sebelum terjatuh ke bawah di Santiago, Chile.

Video dramatik ini sempat dirakam oleh seorang amatur yang menyaksikan kejadian tersebut.

Penagih dadah terkena renjatan elektrik

Penduduk tempatan sempat menelefon polis untuk datang ke Lo Prado, sebuah kawasan di ibu kota Chili petang kelmarin setelah melihat seorang lelaki bermain di atas tiang tersebut berdekatan rumah mereka.

Orang ramai mula panik melihat gelagat lelaki tersebut kira-kira pada pukul 4 petang sebelum berayun dan melakukan aksi mautnya.

Penagih dadah terkena renjatan elektrik

Pasukan bomba mengambil masa kira-kira 30 minit untuk cuba memujuknya turun dan meletakkan beg angin sebagai langkah keselamatan untuk menangkapnya jika terjatuh.

Jiran-jiran mengatakan ini bukanlah kali pertama Miguel memanjat tiang elektrik dan cuba melakukan aksi berbahaya tersebut selepas dibawah pengaruh dadah.

Namun kali ini malang menimpanya apabila kakinya tersentuh pada kabel elektrik dan mati serta-merta. Letupan kuat mengakibatkan kebakaran di dua buah rumah yang berdekatan. Api berjaya dipadamkan namun 500 rumah terpaksa merasa tempiasnya apabila bekalan elektrik terputus.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...