Tuesday, May 28, 2013

Mahu terjun bunuh diri kerana tidak diberikan rokok

Seorang wanita China telah mengugut untuk terjun dari tingkat lima sebuah bangunan hospital melainkan jika dia diberikan rokok. Jia Li Pan, 24, telah pergi ke sebuah hospital yang terletak di Zhongshan, wilayah Guangdong, untuk menjalani sesi kaunseling setelah mengalami kesukaran hihup termasuklah hilang pekerjaan. Dia sedang berada di bilik menunggu semasa meminta sebatang rokok dari pesakit lain.

perempuan China

Namun, pesakit tersebut tidak mahu memenuhi permintaannya. Jia Li mula menjadi tidak terkawal dengan menjerit dan pergi ke balkoni kawasan para perokok sedang berehat. Dia mengugut untuk terjun dari bangunan melainkan salah seorang dari mereka memberikannya rokok. Apabila tiada sesiapa yang mengendahkannya, dia memanjat balkoni dan mengugut untuk membunuh diri.

perempuan China

Semua perokok yang berada di situ bertempiaran lari manakala orang ramai berkumpul di bawah bangunan dan melaporkan perkara ini kepada polis. Seorang pegawai polis memberikannya rokok dan menunggu masa yang sesuai untuk menyelamatkannya. Akhirnya Jia Li dapat ditarik ke tempat yang lebih selamat.

perempuan China

Dalam masa yang sama, pasukan bomba telah memasang jaring keselamatan sebagai langkah berjaga-jaga jika berlakunya perkara yang tidak diingini. Dia kemudiannya dihantar ke wad psikiatri hospital tempatan.

perempuan China

Seorang jurucakap polis berkata, "Saya percaya dia tidak mengalami masalah mental, namun dia mungkin mendapat khabar yang tidak baik sejak akhir-akhir ini sehingga bertindak diluar kawalan." Jia Li akan diberikan kaunseling dan tidak akan dikenakan sebarang tindakan undang-undang.

perempuan China

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...