Monday, July 30, 2012

Wang kertas siri baru boleh digunakan di mesin pembelian tiket LRT, monorel

Wang kertas siri baharu yang dikeluarkan Bank Negara sejak 16 Julai lepas boleh digunakan di mesin-mesin pembelian tiket transit aliran ringan (LRT) dan monorel bagi urusan pembelian token dan penambahan nilai Kad MyRapid

KUALA LUMPUR: Wang kertas siri baharu yang dikeluarkan Bank Negara sejak 16 Julai lepas boleh digunakan di mesin-mesin pembelian tiket transit aliran ringan (LRT) dan monorel bagi urusan pembelian token dan penambahan nilai Kad MyRapid.

Ketua Komunikasi Kumpulan Syarikat Prasarana Negara Berhad (Prasarana) Masnizam Hisham berkata mesin-mesin pembelian tiket itu menerima wang kertas RM50, RM20, RM5 dan RM1 lama dan baharu sejak wang kertas baharu dikeluarkan secara rasmi.

"Begitu juga dengan syiling-syiling baharu. Ia diterima oleh mesin-mesin pembelian tiket kami," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Masnizam berkata Prasarana dibekalkan oleh Bank Negara dengan wang-wang kertas baharu sebelum pengedaran bagi menjalankan ujian terhadap sistem dan persiapan bagi menghadapi urusan berkenaan.

Prasarana, syarikat induk kepada RapidKL, mempunyai 286 mesin pembelian tiket yang ditempatkan di stesen-stesen LRT dan monorel. 

sumber- Bernama

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...