Saturday, August 4, 2012

Arnab terbesar dan terkaya di dunia.

Dengan berat melebihi 49lbs dan panjang 4kaki 3 inci dari ekor ke hidungnya, Darius merupakan arnah terbesar di dunia. Usianya baru mencecah 2 tahun dan pemiliknya Annette Edwards merancang untuk membela seekor lagi arnab seberat 7lbs.

Darius, arnab terbesar, terkaya dan termahal di dunia

Setiap hari, Darius akan diberikan 12 batang lobak merah serta beberapa makanan lain (rumput kering, kubis, epal dan campuran dedak arnab) dimana ianya mudah untuk diperolehi dari kedai runcit berdekatan. Ms Edwards, dari Worcester, England pernah memelihara arnab besar sebelum ini tetapi Darius merupakan arnab yang jauh lebih besar dari mana-mana arnab lain.

Sebagai seorang penggemar arnab, haiwan peliharaan Edward telah banyak yang mencatatkan rekod dunia. Alice, telah berjaya memegang rekod sebelum Darius. Sebelum Alice ialah Amy, dan sebelum Amy ialah Roberto.

Darius, arnab terbesar, terkaya dan termahal di dunia

Darius di insurankan untuk $1.6 juta. Terdapat agen yang menguruskan perjalanan Darius dimana pendapatan tahunannya seperti dilaporkan ialah $100,000 malah Darius turut disertakan pengawal peribadi untuk mengawasi keselamatannya.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...