Wednesday, November 7, 2012

Mayat dalam kolam buaya

MANILA: Mayat seorang lelaki yang hampir separuh badan dibaham buaya air masin ditemui di ladang ternak haiwan reptilia itu semalam.

Pegawai polis Lowell Neniza berkata, pekerja ladang itu menemui mayat mangsa berusia 57 tahun di dalam kolam buaya yang boleh membesar sehingga 4.3 meter. 

Lowell berkata, pihak berkuasa tidak tahu bagaimana mangsa, seorang penganggur bernama Sorbelo Sajona dapat masuk ke ladang persendirian itu. 

buaya makan orang
gambar hiasan
Tiada tanda lain ditubuh mangsa dan pihak polis masih belum dapat memastikan secara rasmi sama ada mangsa maut akibat dibaham buaya, katanya.

“Tiada bukti perbuatan khianat, tetapi pengawal keselamatan di ladang itu memberitahu kami, mereka tidak tahu bagaimana mangsa masuk ke kolam,” katanya.

Sorbelo tinggal di sebuah kampung terletak kira-kira lima kilometer dari ladang ternakan buaya itu. 

Kali terakhir dia dilihat sehari sebelum kejadian itu dalam keadaan mabuk di kawasan perkuburan tempatan, melawat kubur saudara maranya seperti penduduk lain sempena Hari Memperingati Santo. 

Terdapat 2,800 ekor buaya air masin di ladang itu yang mengeksport kulit dan daging buaya ke restoran tempatan. Ia terletak di pekan pedalaman Santo Tomas, di selatan Mindanao.

sumber- MT

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...