Wednesday, January 16, 2013

Seksanya pekerja bank apabila mendapat pelanggan sebegini

Gambar yang anda lihat ini bukanlah adegan mengira wang hasil rompakan atau pengubahan wang haram. Sebaliknya gambar ini menunjukkan para pekerja bank sedang bertungkus-lumus menyusun dan mengira timbunan wang kertas yang dihantar oleh seorang pelanggan untuk dimasukkan ke dalam akaun simpanannya.

bank di China

Pelanggan yang dikenali sebagai Cui tersebut telah mengumpul wang sebanyak hampir 162,000 yuan (kira-kira RM78,646.00) dalam masa enam bulan. Cui dipercayai bekerja sendiri atau mungkin mempunyai sebuah kilang dan wang tersebut datangnya dari para pelanggan. Namun tidak jelas mengapa Cui mengambil masa yang terlalu lama untuk menyimpan wang tersebut ke dalam bank.

kira duit

Sebelum ini dia pernah bertanyakan kepada beberapa bank lain, namun hanya Bank Zhengzhou di wilayah Henan yang bersetuju untuk menerima wang tersebut. Sumber dari China mengatakan ianya mengambil masa kira-kira tiga hari untuk kakitangan bank mengira 11,500 yuan, namun tidak tahu apa yang berlaku pada baki 148,500 yuan lagi.

duit
duit China
kira wang
duit yang disusun

2 comments:

  1. mak aih... banyak gila... sebelum ni satu video dorang majal sorang cashier perempuan.. sampai nak menangis cashier tu..hehehe

    ReplyDelete
  2. Majal ni ckp bunai ni

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...