Monday, January 21, 2013

Video: Lelaki melawan jerung bagi menyelamatkan kanak-kanak

Seorang lelaki British yang sedang bercuti diangkat sebagai wira setelah melakukan kerja gila dengan menangkap ekor jerung dengan menggunakan tangan kosong bagi menjauhkan ia dari kanak-kanak yang sedang bermain dikawasan cetek di pantai Australia.

lelaki melawan jerung

Paul Marshallsea, 62, mendapat pujian dari pengawal pantai setelah bergegas dari tempat membakar babeku ke pantai bagi memastikan kanak-kanak selamat. Insiden tersebut sempat dirakamkan oleh krew televisyen yang kebetulan berada berhampiran. "Jerung tersebut datang ke kawasan yang cetek kira-kira lima hingga enam kaki dari kanak-kanak yang sedang bermain. Saya terus menangkap jerung tersebut dengan memegang ekornya."

lelaki melawan jerung

Marshallsea yang berasal dari South Wales amat bernasib baik kerana dapat melepaskan diri tanpa sebarang kecederaan. "Ia toleh belakang dan cuba menggigit saya. Gigitannya hampir mengenai kaki saya dan ia berlaku dengan pantas." Tambahnya lagi, dia bukan sahaja ingin menyelamatkan kanak-kanak yang sedang bermain, tetapi turut ingin menyelamatkan jerung itu sendiri.

lelaki melawan jerung

"Jerung tersebut mungkin berbahaya tetapi sebenarnya ianya haiwan yang cantik dan kita harus menghormati haiwan sebegitu. Orang ramai mungkin mengatakan ianya perbuatan yang bodoh, namun apabila kita bergelut dengan raksasa cantik yang begitu terdesak, kita seharusnya menghormati dan membantunya. Saya memegang ekor jerung tersebut dan menariknya ke air yang cukup dalam supaya ia boleh selamat."

Insiden ini telah dirakamkan oleh krew televisyen di kawasan tumpuan pelancong di Bulcock Beach yang terletak di  Australia’s Sunshine Coast di Queensland.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...