Thursday, February 28, 2013

Makhluk misteri terdampar di pantai

Seekor makhluk misteri yang mempunyai wajah seakan kuda, badan seakan babi, dan cakar seakan beruang dihanyutkan ke pantai Sout Wales.

Bangkai tanpa bulu tersebut ditemui terdampar di pantai yang terletak Tenby oleh Peter Bailey ketika bersiar-siar bersama anjingnya. Peter, 27, kemudiannya mengambil gambar haiwan tersebut dan menghantarnya kepada penguatkuasa tempatan.

Makhluk misteri terdampar di tepi pantai

Jurucakap mendakwa, bangkai tersebut adalah milik seekor anjing dari spesis Jack Russell Terrier. Namun, Peter menolak sangkaan tersebut kerana dari segi saiz panjang raksasa yang dijumpai itu, ianya terlalu besar unuk didakwa sebagai anjing.

"Ianya kelihatan menjijikkan. Ketika saya memandangnya, wajahnya seakan seekor kuda, cakarnya pula seakan seekor beruang, manakala badannya seakan seekor babi. Bangkai itu semakin mereput dan telah kehilangan banyak bulunya."

Gambar tersebut kemudiannya ditunjukkan kepada  Dr Dan Forman dari Kolej Universiti Sains Swansea dimana beliau mempunyai teori tersendiri mengenai Raksasa dari Tenby itu. "Ianya sukar dinyatakan jika hanya dilihat dari gambar, namun jika dinilai pada saiz dan dengan fakta bahawa makhluk ini mempunyai lima jari kaki, kemungkinan ianya adalah badger."

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...