Thursday, March 7, 2013

Kisah benar ular tedung menjaga anak anjing yang jatuh perigi

Dua ekor anak anjing yang malang secara tidak sengaja telah terjatuh ke dalam perigi ketika bermain bersama adik-beradik mereka yang lain. Kehilangan kedua-dua anak anjing ini hanya dapat dikesan oleh tuan mereka setelah ibu anjing tersebut menyalak berhampiran perigi yang cetek.

Apa yang memeranjatkan ialah, anak-anak anjing ini ditemui bersama seekor ular tedung yang amat berbisa. Kebiasaannya ular tedung menjadi ancaman terhadap haiwan dan juga manusia, namun dalam kes kali ini, ular tersebut seakan menjaga anak-anak anjing ini dari bergerak ke kawasan bahaya yang mungkin boleh menyebabkan mereka lemas di dalam perigi tersebut.

ular tedung menjaga anak anjing yang jatuh perigi

Orang ramai yang berkumpul tidak berani untuk menuruni perigi ini kerana takutkan ular berbisa yang mungkin akan mematuk mereka. Akibatnya, anak-anak anjing tersebut terpaksa dibiarkan bersama ular yang berbahaya selama kira-kira 48 jam sehinggalah ketibaan penguatkuasa perhutanan yang datang untuk memberikan bantuan. Anak-anak anjing yang malang ini berjaya diselamatkan manakala ular tersebut dilepaskan semula ke dalam hutan. Kejadian ini berlaku di Punjab, India.

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...