Saturday, August 25, 2012

Bayi 10 bulan nyaris maut

Bayi 10 bulan nyaris maut
Orang ramai bertanyakan keadaan bayi yang terselamat dalam kejadian tersebut.
UKAY PERDANA - Seorang bayi berusia 10 bulan terselamat daripada maut dalam nahas jalan raya apabila kereta dinaiki bersama ibu bapanya terbalik dua kali ketika menuruni bukit dari Ukay Perdana berhampiran Taman Bukit Mulia, Bukit Antarabangsa.

Kejadian yang berlaku kira-kira jam 6.50 petang semalam itu menyebabkan kecederaan ringan kepada bayi tersebut dan kedua-dua ibu bapanya.

Bapa mangsa dan juga pemandu, Azrami Aris berkata, keretanya menghadapi masalah ketika membelok di selekoh dan melanggar pembahagi jalan.

Menurutnya, semasa melepasi selekoh terbabit, stereng keretanya didapati menghadapi masalah, menyebabkan dia tidak dapat mengawal kenderaannya lalu berpusing beberapa kali.

“Alhamdulillah, saya bersyukur isteri dan bayi saya selamat dalam insiden ini serta dua anak lain bernasib baik kerana menaiki kereta lain bersama saudara yang ketika itu berada di belakang kereta saya,” katanya.

Akibat insiden tersebut, Azrami mengalami kecederaan di kakinya.

Bayi dan isterinya dihantar ke Hospital Ampang Puteri untuk mendapatkan rawatan.

Azrami berkata, dia amat bersyukur apabila dua lagi anaknya tidak menaiki kereta terbabit bersamanya ketika itu kerana mungkin kejadian lebih teruk boleh berlaku.

Menurutnya, kereta jenis Avanza yang dipandunya itu adalah milik keluarganya di Kedah.

Sinar Harian difahamkan mangsa dan keluarganya ingin pergi bersiar-siar sebelum kejadian malang tersebut berlaku selepas hujan berhenti.

sumber- Sinar

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...