Saturday, August 25, 2012

Kedai hampir 10 kali dipecah masuk

Kedai hampir 10 kali dipecah masuk
Abdul Rahman dan anaknya menunjukkan rak rokok yang kosong.
PENDANG - Seorang peniaga sebuah kedai runcit di Simpang Tiga Bukit Raya di Jalan Tokai menanggung kerugian  lebih RM2,000 apabila kedainya dipecah masuk kira-kira jam 2 hingga 4 pagi semalam.

Peniaga, Abdul Rahman Mat Isa, 59, berkata, dia yang tinggal berhampiran kedai terbabit tidak mendengar sebarang bunyi memandangkan ketika kejadian itu hujan renyai.

Menurutnya, kejadian itu hanya diketahui ketika anaknya Mubarak Abdul Rahman, 25, membuka kedai pada jam 7.30 pagi dan terkejut melihat barang niaga berselerak serta dua almari berisi rokok kosong.

“Kejadian itu menyebabkan saya kerugian apabila pencuri itu bukan sahaja mencuri semua rokok yang disusun dalam almari itu tetapi turut mencuri beberapa botol syampu, bateri bersaiz 3A dan 2A serta kad tambah nilai telefon bimbit.

“Saya tidak menyangka pencuri memasuki kedai melalui dinding  yang dibina menggunakan zink. Pencuri  dengan bertindak memotongnya walaupun kedudukan kedai itu bersebelahan jalan utama.

"Malah, lampu kedai dipasang bukan sahaja dalam kedai tetapi  kawasan luar kedai,” katanya.

Abdul Rahman berkata, dia banyak menghabiskan wang  melakukan penambahbaikan kedainya itu supaya tidak dimasuki pencuri kerana sebelum ini hampir 10 kali kedai terbabit dipecah masuk melalui bumbung, tingkap, lubang dan beberapa bahagian lain.

“Saya juga pernah menangkap beberapa pelanggan yang cuba mencuri ketika sedang berniaga.

"Saya sudah membuat laporan polis mengenai kejadian itu dan berharap pihak polis dapat mengambil tindakan segera,” katanya kepada Sinar Harian.

sumber- Sinar

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...