Friday, August 10, 2012

Seluar jeans termahal di dunia

Seluar denim asalnya adalah untuk para pekerja pada zaman dahulu namun ia telah menjadi fesyen zaman moden dan menjadi simbol status. Pada awal tahun 2000, seluar jeans yang mahal harganya mula kembali ke dalam dunia fesyen dengan jenama seperti APO Jeans , Chip dan Pepper, Paper Denim & Cloth, Seven For All Mankind, True Religionn dan banyak jenama lain berharga $ 200 atau lebih bagi setiap helai jeans.

The Guinness Book of Records telah menyenaraikan sepasang seluar jeans Gucci Genius yang mempunyai bulu yang unik, manik, koyakan menarik dan butang sebagai jeans yang paling mahal iaitu $ 3,134 dan Forbes juga mempamerkan seluar jeans Escada's Swarovski yang diselaputi kristal dan dijual pada harga AS $ 10,000.

Syarikat Levi Strauss telah membida sebanyak $ 46,532 untuk membeli sehelai jeans dari jenama mereka sendiri di laman eBay.. Walau bagaimanapun, seluar jeans lama yang paling mahal adalah sehelai seluar jeans 501 yang dihasilkan pada tahun 1880-an dan dibeli oleh seorang pengumpul jeans dari Jepun pada tahun 2005 dengan harga $ 60,000.

Seluar Jeans mahal
Dussault Apparel’s Trashed Denim $250,000
Namun tiada apa yang dapat menandingi seluar jeans dari Dussault Apparel's Trashed Denim yang sangat mewah. Seluar jeans ini adalah buatan tangan menggunakan proses khas yang mana seluar ini dibasuh 13 kali, diwarna dengan dye dan dilukis corak. Proses ini dijalankan di antara setiap kali basuhan supaya ia dapat menambah keunikan kepada seluar jeans itu.

Cuba anda teka berapakah harga bagi seluar jeans paling mahal di dunia? Dussault Apparel's Trashed Denim dijual pada harga $ 250.000 dan seluar ini boleh dibeli di kedai Dussault di Los Angeles atau Kustom di New York City.

sumber- kakionline

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...