Friday, August 10, 2012

2 lelaki Nigeria diberkas kes dadah

drugs kill

KUALA LUMPUR - Dua lelaki warga Nigeria yang disyaki pengedar dadah ditahan di dalam sebuah kereta di Taman Puchong Utama, Puchong, Selangor selepas polis menerima maklumat orang awam Isnin lepas.

Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Yahaya Ramli berkata kedua-dua suspek berumur dalam lingkungan 30 hingga 32 tahun ditahan dalam kereta jenis Proton Saga, dipercayai cuba melarikan diri apabila polis menahan mereka setelah kunci kereta milik suspek dirampas.

"Bahagian Narkotik Subang Jaya, menerima maklumat pada 8.15 malam dan segera bertindak ke tempat kejadian dan hasil siasatan lanjut polis mendapati terdapat sebuah beg laptop berwarna hitam diletakkan di atas brek tangan dan didapati dalam beg tersebut terdapat dua beg plastik berlabel ”crystal” yang dipercayai syabu.

"Nilai rampasan 1,971.5 gram dianggarkan berjumlah kira-kira RM200,000,” katanya pada sidang media selepas majlis berbuka puasa di Ibu Pejabat Polis Subang Jaya.

Polis juga turut merampas sebuah lagi beg plastik kecil dipercayai mengandungi syabu pada salah seorang suspek dan satu pemetik api berbentuk pistol yang telah disorok pada stokinnya.

sumber- Bernama

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...