Wednesday, October 24, 2012

Maut dalam nahas 3 kereta

KUANTAN – Seorang lelaki maut dalam kemalangan membabitkan tiga buah kereta di Kilometer 12 Jalan Kuantan – Kemaman, dekat sini, semalam.

Dalam nahas kira-kira jam 10 pagi itu, mangsa Muhammad Fakhrul Razi Awang, 24, yang duduk di bahagian penumpang hadapan maut di tempat kejadian selepas mengalami cedera parah.

Maut dalam nahas 3 kereta
Antara kereta yang terlibat dalam kemalangan ngeri itu
Pegawai Penguatkuasa Tadbir/Trafik Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Pahang, Asisten Superintendan Zainalabidin Othman berkata, siasatan awal mendapati kemalangan berlaku apabila sebuah kenderaan jenis Proton Iswara yang datang dari arah Kuantan menuju ke Kemaman cuba memotong kenderaan lain di hadapannya.

Menurutnya, cubaan memotong kenderaan lain itu menyebabkan kereta terbabit masuk ke laluan bertentangan dan bertembung dengan sebuah kereta lain jenis Proton Perdana. “Ketika kejadian, sebuah lagi kereta jenis Proton Wira yang berada di belakang kereta Proton

Perdana itu tidak sempat menekan brek lalu merempuh bahagian belakang kereta berkenaan,” katanya.

Zainalabidin berkata, mayat mangsa dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Afzan untuk dibedah siasat.

“Orang ramai yang melihat kejadian atau mempunyai sebarang maklumat mengenai kemalangan itu diminta tampil untuk membantu siasatan polis dengan menghubungi mana-mana balai berhampiran,” katanya.

Kes itu disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

sumber- Sinar

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...