Monday, October 22, 2012

Wanita 83 Tahun Lakukan Pembedahan Plastik

rawatan kecantikan

Singapura- Walaupun sudah berusia, tidak semestinya seseorang itu harus nampak tua. Mungkin itulah prinsip yang dipegang oleh nenek ini. Dengan umurnya yang sudah menjangkau 83 tahun, nenek ini masih ingin kelihatan muda dan rela menghabiskan duit bagi melakukan pembedahan plastik.

Chen Yuxia (83 tahun) rela menghabiskan lebih dari RM16,000 agar kelihatan muda. Nenek yang berasal dari Singapura ini mengambil 6 botol dermal filler untuk disuntikkan ke pipinya, agar dapat menegangkan kulit yang kendur dan menghilangkan garis-garis kerutan di wajah supaya kelihatan lebih muda.

Walaupun ramai wanita berusia melakukan rawatan keremajaan kulit, namun amat jarang untuk melihat wanita seusia Chen melakukan pembedahan plastik bagi kelihatan muda.

Pakar kecantikan,  Dr Tan Dequan yang melakukan rawatan ke atas Chen mengatakan dia adalah pelanggan tertua yang pernah datang menemuinya. Bulan lalu, Chen datang ke kliniknya atas permintaan anak perempuannya, Zheng Xue Lian.

Zheng mengatakan, ibunya pernah berniat untuk pergi ke sebuah pusat kecantikan untuk rawatan laser ketika menyedari kedutan di pipinya semakin lendur dan meminta Zheng untuk menemaninya bagi mendapatkan rundingan.

"Bukan perkara yang pelik jika wanita berusia seperti ibu saya memiliki kedutan di pipi. Tapi apabila difikirkan dengan kemodenan teknologi sekarang, saya membiarkan dia merasai pengalaman baru tersebut," katanya.

Chen mengatakan prosedur yang dilaluinya tidak menyakitkan dan hanya diibaratkan seperti gigitan semut. Dia berasa terkejut dan sangat berpuas hati dengan hasil rawatan tersebut.

sumber- health.detik

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...