Wednesday, November 21, 2012

Imej hantu terakam di Pub

Tetamu yang tidak diundang dikatakan telah menghantui Manchester Arms di Hull dengan bermain lampu, menutup mesin, mengusap rambut serta menyebabkan berlakunya banjir.

rakam imej hantu

Pemilik pub tersebut, Lisa dan Mark Fowler baru sahaja mengambil alih perniagaan dan sepanjang tempoh tersebut, mereka terserempak dengan pelbagai perkara yang menyeramkan. Hantu yang diberi nama Beryl di Manchester Arms ini dikatakan sering menakutkan penduduk setempat.

Dalam rakaman video CCTV, terdapat suatu cahaya putih yang terang tetapi Lisa mengatakan bahawa cahaya itu bukanlah Beryl. Dia percaya bahawa objek disebelah kiri cahaya tersebutlah Beryl yang sebenar.

pub berhantu

Lisa, 38 agak terkejut apabila terlihat seorang wanita yang kelihatan sepertinya berusia 50-an muncul dengan memakai kolar berbulu.

Tambahnya, "Adakalanya saya terasa seperti ada jari seseorang yang mengusap rambut saya. Dalam peristiwa lain, saya terasa seperti ada seseorang berada dibelakang tetapi apabila ditoleh, saya ternampak bayang dipenghujung mata dan tiada apa di situ. Saya sukar mempercayai apa yang saya ternampak dalam rakaman CCTV tersebut."

CCTV rakam hantu

Pada malam 1 November, Lisa bersedia untuk tidur dirumahnya di bawah pub dan dia masuk ke pejabat terlebih dahulu untuk memeriksa komputer. Mark pula sedang sibuk dibawah sedang mengemas pub dan pada masa itulah dia perasan rakaman pelik pada CCTV.

"Saya menelefon salah seorang penjaga bar kami, Gemma yang berada di bawah dan bertanyakan adakah dia membawa sesiapa masuk?"

"Dia menjawab tidak. Saya yakin imej yang keluar pada skrin tersebut adalah seorang wanita. Bingkas saya  menuruni tangga untuk melihat apakah yang berlaku. Namun, tiada apa-apa disitu."

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...