Wednesday, August 22, 2012

Kejam! Tradisi kanibalisme di China

Masyarakat Kanibal Pemakan Daging Wanita di China,  Setiap tahun menjelang suatu perayaan di sebuah kampung terpencil di negara China, mereka akan melakukan pesta pemotongan daging manusia secara besar-besaran. Bagi mereka, DAGING merupakan makanan mewah yang sukar diperolehi sehinggakan mereka hanya boleh memakannya setahun sekali sahaja iaitu pada hari perayaan tersebut.

Kampung terpencil ini berada di negara China. Walaupun agak terpencil, Setiap pelancong yang ingin ke salah satu tempat pelancongan di China harus melalui kampung tersebut. Biasanya pelancong berseorangan dalam perjalanan akan menumpang tidur di rumah penduduk kampung ini.

Jika pelancong tersebut adalah wanita, mereka akan ditangkap kemudiannya diikat lalu dilarang dari keluar rumah. Wanita tersebut akan disediakan tempat tidur serta makanan. Jika wanita tersebut masih dara, penduduk kampung akan berasa lebih beruntung kerana dikatakan alat sulit wanita tersebut lebih wangi berbanding yang telah kehilangannya.

Ketika menjelang perayaan, wanita yang malang tersebut akan dikorbankan. Badannya akan dibersihkan terlebih dahulu kemudiannya dicabut seluruh bulu di badan. Badan wanita tersebut juga turut ditelanjangkan serta dikerat.

Adat di kampung ini juga tidak membenarkan mana-mana lelaki dari kampung ini berkahwin dengan wanita dari luar kampung tersebut. Wanita luar hanya dianggap makanan untuk mereka.

Wanita malang dalam gambar ini berusia 20-an. Dia dikatakan bekas artis di bandar namun sudah lebih setengah tahun tiada pekerjaan. Dia mengambil keputusan untuk bercuti buat sementara waktu dan secara tidak sengaja turut menjadi korban.

kanibal di China
kampung kanibal di China
kanibalisme di China

* Artikel ini adalah berdasarkan beberapa sumber. Kesahihannya tidak dapat dipastikan. Ramai berpendapat bahawa ianya palsu. Jika begitu, anggaplah ia sebagai cerita menarik yang boleh dijadikan tauladan supaya sentiasa berjaga-jaga di tempat yang tidak diketahui.

35 comments:

  1. Replies
    1. wujud tu mmg wujud.. cuma kita x tahu.. dlm hutan amazon tu mcm2 crita pasal kanibal..

      Delete
  2. takut rasanya nak p melancong ke china,selain makanan dia merepek2 .. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagi satu negara China ni penuh dgn cerita tak elok, contoh mcm accident terlampau.. slalu kluar brita...

      Delete
  3. sadisnya. bodoh bebeno tradisi ni. ishhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasib baik jauh.. kalau tak, habis anak dara sni jadi daging masak merah...

      Delete
    2. gamba edit fotoshop... gmbar asal adalah khinzir

      Delete
  4. Replies
    1. haha. tpi cerita ni x sure sahih atau x coz sumber x perjelas nama kampung tersebut..

      Delete
  5. zzzzzzzzzz sudah tentu tak sahih... nampak sangat patung. Dinamik tubuh manusia tidak ada. (tenguk payu dara - takkan la tidak terikat dengan hukum graviti - tak senget melendut etc). Teksture kulitnya terlalu licin tidak ada kesan usia seperti kedutan atau tompokan-tompakan parut parut etc.

    Keduanya nampak sangat gambar di edit

    1) Gambar no 1 - perhatikan tangan di sebelah kanan ( yang ada baju lengan putih) . Nampak tak tangan mengenggam? Banding kan dengan gambar no dua

    2) Gambar No dua- Tangan sebelah kanan legan baju warna biru - Nampak tak mengenggam juga?

    Dari dua dua gambar jelas bahawa genggaman itu ialah untuk kaki haiwan.

    3) Gambar 3 lansung tidak ada fizikal manusia dari segi saiz dan bukaan

    Kesimpulan Mereka mungkin menyembelih Babi atau kambing dan di tampal dengan gambar patung tubuh manusia.


    Akhirnya janganlah sampai jatuh fitnah ye admin? Betul tak?



    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih bagi pendapat... mungkin ada yang memulakan cerita ini dengan rekaan.. admin hanya berkongsi untuk sama-sama menilai..

      Delete
    2. ade pernah terbaca org bahas pasal gmba ni.. ni gmba org cina semeelih khinzir di edit..

      Delete
  6. nak ckp takde, tak betul. sbb dalam dunia ni , hutan2 terperuk, org2 asli dunie luar sane mmg ade jenis orang yg makan orang. kanibal ni mmg wujud. tp, gamba ni tak tahu la.. tengok rasenye mcm edit je. ngehehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin jugak cerita dgn gambar ni edit atau rekaan.. situasi orang makan orang ni mrata tempat kita dengar..

      Delete
  7. Seeing not believing..stop wander, make a research, find the truth!

    ReplyDelete
  8. huh..kalau bnda ni betui .. ini amat menakotkan .

    ngeri !

    ReplyDelete
  9. ngeri btui...biar la mati dlm keadaan sempurna n terhormat...

    ReplyDelete
  10. tipu je sume nh..pmpuan 2 pelacur sbnrnye..edit..drng 2 suma semelih babi..isu nh dah lama da..xtaw r rmai ag xtaw sal nh..kn da kene tipu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala.. dlm tv pun lgi byk crita tipu.. tpi klu tipu pun, jln crita nih menarik..

      Delete
  11. gambar tu nampak sedikit kelakar, tapi ada nilai untuk jadikan kita lagi hati2

    ReplyDelete
  12. Jika bersama-sama melakukannya dan menjadi tontonan khalayak, gambar itu mungkin hanya sebuah ilustrasi semata.

    ReplyDelete
  13. hahahaha...nampak sangat editnya....!!!!!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...