Thursday, December 20, 2012

Cemas! Video helang sambar kanak-kanak

Detik cemas apabila seekor Helang Emas telah menyambar seorang kanak-kanak di sebuah taman dan cuba membawanya terbang. Namun cengkamannya terlepas dan kanak-kanak tersebut berjaya diselamatkan oleh bapanya. Babak dramatik ini menjadi bahan sensasi dan ditonton oleh jutaan penonton di internet. Kejadian ini dirakamkan di sebuah taman di Montreal, Canada.

helang sambar budak

Pakar perfileman cuba mengkaji video tersebut dengan gerakan perlahan dan mengatakan ada kepalsuan disitu. Helang telah melepaskan kanak-kanak tersebut tetapi dia terus menaik sebelum jatuh ke tanah. Pengguna Youtube pula berkata ianya mungkin menggunakan kesan khas.


Kenn Kaufman yang merupakan seorang pakar burung turut mendakwa video tersebut adalah palsu. Ianya mungkin dilakonkan oleh burung falcon dan bukan kanak-kanak sebenar.

Helang Emas merupakan burung pemangsa terbesar di Utara Amerika. Lebar sayapnya mencapai 6 kaki dan mampu menjunam dari udara dengan kelajuan 150mph. Kebiasaannya, burung ini menjadikan arnab dan tupai sebagai mangsa. Ianya juga diketahui mampu menangkap seekor kambing dengan membawanya ke bukit sebelum membunuhnya.

Malam semalam sekumpulan pelajar di Montreal mengaku merekalah yang menghasilkan video ini. "Kedua-dua burung dan kanak-kanak ini dihasilkan menggunakan animasi 3D sebelum diintegrasi ke sebuah filem," kata mereka.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...