Thursday, January 31, 2013

Ibu benarkan anak buang air besar di atas lantai

Seorang ibu dari tanah besar China menarik perhatian ramai setelah gambarnya yang membenarkan anaknya membuang air besar di lantai lapangan terbang Taiwan tersebar, sedangkan jaraknya hanyalah sekitar kurang dari 25 meter dari tandas yang telah disediakan.

Ibu benarkan anak buang air besar di atas lantai

Gambar yang disiarkan oleh NowNews ini diambil oleh seorang pemandu pelancong dari Taiwan. Ianya menunjukkan seorang ibu meletakkan beberapa helaian kertas di atas lantai bagi memudahkan anaknya membuang air besar. Namun menurut individu yang mengambil gambar ini, tandas berdekatan terletak hanya kurang dari satu minit untuk berjalan kaki.

Ianya bukanlah disebabkan masalah penyediaan tandas awam tetapi disebabkan tabiat buruk kebanyakan warga China itu sendiri. Perkara sebegini bukanlah pertama kali berlaku. Di negara mereka sendiri sudah banyak keadaan yang hampir sama didedahkan media seperti membuang air melalui tingkap bas dan juga membuang air di dalam kereta api.

3 comments:

  1. orang sane stress sampai tak boleh nak fikir dah

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab itu negara Singapura kotor sekarang,kadang kadang mereka buang lampin yg bernajis luar tingkap HDB atau Kondo!Bukan stress tapi pengotor!kalau jalan kat beijing sana sini tengoh kahak mereka!

      Delete
  2. bagusnya ibu mcm ni..x de sivik langsung!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...