Friday, January 11, 2013

Pemegang sosej tercucuk mata budak 6 tahun

Seorang kanak-kanak lelaki berusia 6 tahun, hampir buta apabila pemegang sosej tertikam dimatanya. Ketika kejadian, Wang Zijun sedang makan sambil berdiri di tempat duduk belakang sementara ayahnya Wang Dong sedang memandu di wilayah Anhui, China. Namun tanpa dijangka, kereta diberhentikan secara mengejut dan Zijun tersentak ke hadapan. Buluh pemegang sosej telah tertusuk dengan kedalaman 1.5cm di bahagian matanya.

Wang Zijun

Dia dikejarkan ke hospital dan doktor mengeluarkan buluh yang menembusi soket mata kirinya dengan berhati-hati. Mujurlah tikaman tersebut tidak mengenai bebola mata Zijun. Jika tidak, kemungkinan besar Zijun akan hilang daya penglihatan.

Wang Zijun

Ayahnya mengulas, "Selepas kereta diberhentikan, anak saya menjerit dengan kuat lalu saya menoleh ke belakang. Saya terkejut melihat buluh yang tecucuk mata anak saya."

Wang Zijun

Ketua pakar bedah, Qiu Xiaorong berkata, "Bendasing tersebut telah menembusi dengan kedalaman 1.5cm. Mujurlah ianya tidak mengenai mata. Jika ayahnya memandu dengan lebih laju, mungkin bencana besar bakal berlaku." Ibubapa Zijun diberi amaran keras dan dinasihatkan untuk memakaikan tali pinggang keledar kepada Zijun selepas ini.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...