Friday, February 15, 2013

Kelibat hantu dilihat dari Google Earth

Imej Google dari sebuah kampung yang telah dimusnahkan pada tahun 1946 menunjukkan kelibat misteri hantu seorang lelaki sedang berlegar di sebuah rumah ladang yang telah lama terbiar.

Imej Google dari sebuah kampung yang telah dimusnahkan pada tahun 1946 menunjukkan kelibat misteri hantu seorang lelaki sedang berlegar di sebuah rumah ladang yang telah lama terbiar.

Kawasan tersebut ialah Charlton yang terletak dipinggir Bristol dimana ianya telah dimusnahkan pada tahun 1946 untuk pembangunan Lapangan Terbang Filton.

Kini, apa yang tinggal hanyalah pub lama, lopak air, jalan yang semak, serta tinggalan rumah ladang dimana hantu tersebut memunculkan diri.

Fiona Powell yang berasal dari Bristol telah menemui kelibat misteri berpakaian seperti seorang lelaki pada era 1940-an apabila meneliti kawasan di sekitar dengan menggunakan internet.

"Saya melihat kawasan disekeliling Brentry dan Pen Park dimana ianya berhampiran dengan tempat kerja saya dan saya turut melihat kawasan di Lapangan Terbang Filton.

Tiba-tiba saya terlihat kelibat seorang lelaki memakai topi  di sebuah kawasan bangunan terbiar. Ianya agak menakutkan lalu saya memanggil suami saya. Kami cuba melihat imej tersebut dengan lebih dekat dan agak sukar untuk dipercayai.

Sebenarnya saya agak berfikiran terbuka mengenai kewujudan hantu dan percaya kelibat ini adalah salah satu dari makhluk tersebut. Jika ianya berkeliaran di tempat lain di Bristol, mungkin tidak menarik perhatian saya. Namun disebabkan ia muncul di sebuah rumah ladang yang lama, saya benar-benar teruja."

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...