Saturday, July 7, 2012

15 Haiwan Berlainan Jenis Yang Hidup Sebagai Ibu Dan Anak



Anjing dan tupai
- Tiga tupai yang masih bayi kehilangan tempat tinggal selepas pokok yang mereka tinggal di telah dipotong kini dijaga oleh anjing poodle bernama Pixie.


Anjing dan harimau
- Anjing Golden Retriever, Isabella di Kansas mengambil tiga harimau Bengal putih, Nasira, Anjika dan Sidani sebagai anak angkat selepas ibu bayi harimau itu enggan menyusukan anaknya 15 jam selepas lahir.Penjaga zoo, Tom dan Allie Harvey kemudian membawa bayi harimau itu pulang ke rumah, di mana Isabella merupakan anjing kepada kedua-dua penjaga zoo itu.


Kucing dan tupai
- Jim dan Karen Watkins menemui bayi tupai, Rocky di halaman rumah mereka dan membawanya kepada kucing mereka, Emmy yang baru melahirkan anak dengan harapan Emmy dapat menyusukan bayi tupai itu.Emmy tidak keberatan menerima Rocky sebagai anaknya.


Anjing dan babi
Katjinga, anjing Rhodesian yang tinggal di sebuah ladang seluas 20 ekar di Jerman, telah menerima anak babi, Paulinchen yang telah ditinggalkan oleh ibunya pada bulan Ogos 2009.Pemilik Katjinga, Roland Adam, menjumpai babi itu kesejukan dan membawa ia kepada anjingnya yang berusia 8 tahun.Anjing itu kemudian menjaga dan menyusukan Paulinchen.


Kucing dan anjing
- Kucing Siam bernama Amanda dimiliki oleh Debbie Girting dalam gambar di atas kelihatan menyusukan dua anaknya dan selebihnya anak anjing.Lucy, anjing milik Debbie melahirkan 7 ekor anak anjing pada 7 mac 2010 di mana Amanda turut melahirkan dua ekor anak kucing.Malangnya, Lucy mati empat hari kemudian akibat sawan dan peranan ibu diambil-alih oleh kucing siam itu.


Anjing dan babi
- Heckers menemui dua anak babi terbiar, Alice dan Emma dan membawanya pulang ke rumah di mana anjing Heckers, Laska kemudian menjaga anak babi itu.Babi yang masih kecil itu dijaga sepenuh perhatian oleh Laska agar babi itu tidak kesejukan.


Kucing dan anjing
- Seekor kucing, Smaigel menjaga anaknya dan empat anak anjing di rumah tuannya, Mohammad Al-Hamoury di Jordan.Ibu anjing itu mati selepas kemalangan melibatkan kereta.


Anjing dan rusa
- Rusa ini diselamatkan dari banjir oleh seorang petani di Korea Selatan dan kemudian dijaga dan disusui oleh anjing betina ini.


Anjing dan kucing
- Chia, seekor anjing yang baru melahirkan selama dua minggu menjaga dan menyusukan anak kucing yang ditemui oleh teman lelaki tuannya.



Gorila dan kucing
- Koko si gorila ini memang suka kucing, tidak hairanlah jika si kucing, Tigger aman dalam dakapan Koko.


Babi dan harimau
- "Keluarga Bahagia" dipamerkan di Sriracha Tiger Zoo, Thailand.Babi dapat menjaga anak harimau dan sebaliknya.


Kucing dan tupai
- Tita, kucing yang dimiliki oleh Ruben Gaviria, menjaga dan menyusui anak tupai di samping anaknya yang lain.Ruben menemui tupai ini cedera di sebuah taman.


Monyet berlainan spesis
- Si ibu tidak lekang mendukung anak angkatnya di Zoo London.


Harimau dan babi
- Tiga bayi babi berehat di sebelah ibu angkat mereka, Sai Mai, harimau yang berusia 8 tahun di Sriracha Tiger Zoo, Thailand pada Januari 2010.


Beruk dan kucing
- Beruk jantan ini menjaga anak kucing seperti anaknya sendiri di Monkey Forest Park, Bali Ubud.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...