Saturday, September 15, 2012

Skarf Kate bawa memori Puteri Diana

Skarf Kate bawa memori Puteri Diana
(Dari kiri) Duchess of Cambridge, Duchess of Cornwall, Camilla dan Puteri Diana ketika mengenakan scarf. – Foto ihsan portal people.com
KETIKA mengunjungi Masjid Assyakirin di Kuala Lumpur semalam, pada hari Jumaat, Duchess of Cambridge, Catherine telah mematuhi protokol dengan mengenakan skarf.

Jika diimbas kembali sejarah kerabat diraja, Kate bukan orang pertama berbuat demikian ketika melawat negara-negara Asia.

Skarf Kate bawa memori Puteri Diana
Foto kombinasi Duchess of Cambridge, Catherine membuka kasut ketika tiba untuk melawat Masjid Assyakirin, semalam. - Foto Bernama
Ketika kunjungan ke Istanbul, Turki pada 2007, Duchess of Cornwall juga mematuhi budaya tempatan dengan mengenakan skarf berwarna kelabu semasa melangkah ke Masjid Eyup Sultan. Duchess of Cornwall mengadakan lawatan ke sana bersama suaminya, Putera Charles. Mendiang Puteri Diana merupakan isteri pertama Charles.

Putera William, anak sulung pasangan Charles-Diana telah mendirikan rumah tangan dengan Kate tahun lalu.

Putera William dan Kate mengadakan lawatan sulung ke Malaysia selama empat mulai kelmarin.

Hari ini mereka berada di Sabah.

Semalam, Putera William, Duke of Cambridge dan Catherine (kiri) melawat Masjid Assyakirin dalam lawatan ke KLCC. Duke dan Duchess of Cambridge berada di Malaysia selama empat hari bagi mewakili Ratu Elizabeth II sempena sambutan 60 tahun pemerintahan baginda.

Skarf Kate bawa memori Puteri Diana
Duke of Cambridge, Putera William (kanan) dan Duchess of Cambridge, Catherine (kiri) ketika melawat Masjid Assyakirin dalam lawatan ke KLCC, semalam.
Laporan portal people.com menyebut bahawa apa yang menarik ialah skarf yang dikenakan oleh Kate semalam, seolah-olah dunia kembali kepada memori tahun 1991 semasa Putera Diana melawat sebuah masjid di Pakistan.

Sehingga meninggal dunia dalam satu kemalangan di Paris, Puteri Diana menarik ramai dengan mengembara ke seluruh dunia, mengunjungi gunung-ganang dan golongan kurang bernasib baik - seolah-olah bertindak sebagai duta Great Britain.

Selain peristiwa menarik dan bersejarah itu, pasangan tersebut khususnya Kate seolah-olah dihantui oleh sejarah dan pengalaman Puteri Diana yang dikejar paparazzi sepanjang masa.

sumber- Sinar

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...