Monday, October 8, 2012

Filem E.T masih diminati ramai

E.T The Extra-Terrestrial
SALAH satu adegan yang terdapat dalam filem E.T.: The Extra-Terrestrial.
LOS ANGELES - Seorang pengkritik filem Amerika Syarikat (AS), Christy Lemire masih terharu seperti tiga dekad lalu apabila dia menonton filem sains fiksyen popular, E.T.: The Extra-Terrestrial di sebuah pawagam pada Rabu lalu.

Filem yang diarahkan oleh Steven Spielberg pada tahun 1980-an yang mencipta fenomena di seluruh dunia itu bakal menemui peminat dalam bentuk cakera video digital sinar biru bermula esok.

Filem E.T memenangi empat Anugerah Akademi dan menjana hasil kutipan tiket hampir AS$800 juta (RM2.44 bilion) selepas tayangannya di seluruh dunia.

Ia menceritakan tentang persahabatan antara makhluk asing dengan sekumpulan kanak-kanak lakonan Henry Thomas, Robert MacNaughton dan Drew Barrymore.

Bagi meraikan pencapaian gemilang tersebut, pawagam-pawagam di seluruh AS menayangkan semula filem E.T dalam bentuk digital di seluruh AS pada hari tersebut.

Pengkritik filem berkenaan berkata, filem tersebut masih menyentuh emosinya seperti 30 tahun dahulu terutamanya apabila dia menonton adegan perpisahan makhluk asing tersebut dengan watak utama, seorang budak lelaki berusia 10 tahun yang bernama Elliott.

Menurutnya, perasaan terharu turut dikongsi ramai penonton lain yang turut membanjiri panggung wayang untuk menyaksikan filem yang penuh nostalgia itu. 

sumber- Agensi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...