Friday, October 12, 2012

Pakar fengshui, kekasih berebut hartanah

Master Hui Jie

SINGAPURA: Seorang daripada pakar fengshui paling terkenal di republik ini terbabit dalam pertikaian dengan perempuan simpanannya selama 23 tahun di mahkamah ekoran dua hartanah bernilai lebih SG$2.5 juta (RM 6.2 juta).

Lebih dikenali sebagai Master Hui Jie, Goh Chuen Meng, 47, daripada Pertubuhan Fengshui Antarabangsa Hui cuba menghalang Lim Sor Bee, 41, daripada menjual unit kondominium yang didakwa dimilikinya. 

Akhbar harian Shin Min melaporkan, guru fengshui terbabit mendakwa Sor Bee yang juga pengarah syarikat fengshui itu cuba menjual unit kondominium di Telok Kurau yang dimiliki lelaki berkenaan. 

Kedua-dua hartanah itu didaftarkan atas nama Sor Bee.

Goh juga mendakwa, dia membayar hartanah itu tetapi didaftarkan atas nama Sor Bee. 

Wanita terbabit didakwa mencadangkan agar dia melakukan demikian bagi mengelak memasukkan hartanah itu dalam aset perkahwinan yang perlu dibahagikan jika dia bercerai dengan isterinya. 

Bagaimanapun, Sor Bee mendakwa dia sudah membayar RM1.8 juta untuk unit kondominium pada 2007 dan RM4.9 juta untuk rumah teres pada 2010.

Dia turut mendakwa Goh sanggup membantu membayar sebahagian hartanah itu sebagai “tanda cinta” kepadanya demi masa depan wanita itu. 

sumber- Shin Min

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...