Sunday, October 21, 2012

Pam janin di tandas

KUALA LUMPUR: Menyedihkan apabila janin berusia beberapa bulan dan cukup sifat, dipercayai dibuang sebelum dipam dari mangkuk tandas rumah penduduk, dijumpai di dalam loji kumbahan berhampiran Projek Perumahan Rakyat (PPR) Batu Muda, Jalan Ipoh, di sini, semalam.

Kejadian disedari jam 11 pagi oleh pekerja membersih tangki kumbahan milik Indah Water Konsortium (IWK) yang terlihat satu janin manusia tersangkut di perangkap sampah sebelum memaklumkan polis.

awek buang bayi
gambar hiasan
Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan berkata, janin itu pada awalnya disangka sampah sebelum pemeriksaan mendapati ia mempunyai tali pusat lalu dibawa ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk siasatan lanjut. 

“Hasil pemeriksaan Unit Forensik mengesahkan janin itu lelaki dan tidak menolak kemungkinan ia digugurkan penduduk tempatan di kawasan berhampiran.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan kelahiran. Orang ramai yang ada maklumat diminta menghubungi Rakan Cop Polis Kuala Lumpur di talian 03-21159999 bagi membantu siasatan,” katanya.

sumber- HMetro

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...