Monday, November 19, 2012

Bapa dan dua anak didakwa rompak bank

OREGON - Seorang bapa dan dua anaknya didakwa merompak sebuah bank, dipercayai turut melibatkan lima suspek lain di sini, 1 Oktober lalu.

Pihak berkuasa berkata, Ronald Scott Catt, 50, anaknya Hayden Scott Catt , 20 dan Abigail Scott Catt, 18, yang juga dikenali sebagai Abby Catt, terlibat dalam rompakan tersebut.
Ketiga-tiga suspek kini ditahan di Penjara Fort Bend Country.

Bapa dan dua anak rompak bank
Ronald S. Catt (kanan) bersama Hayden Scott Catt dan Abigail Catt didakwa terlibat dalam rompakan bank. - Foto ihsan CNN
Sebelum ditangkap, pihak berkuasa membuat kesimpulan yang bapa dan kedua anaknya menyamar ketika melakukan rompakan.

Rakaman rompakan menunjukkan seorang lelaki muda memakai misai palsu dan salah seorang yang lebih tua mengenakan topeng dengan cermin mata hitam, memakai topi dan jaket bewarna oren yang mempunyai tanda ‘X’ di belakang ketika melakukan rompakan.

Imej lain yang dikeluarkan pihak berkuasa menunjukkan dua orang suspek menghalakan pistol dan mengeluarkan wang tunai dari peti pesi.

“Kedua-dua suspek, kami dapati pernah membeli jaket menggunakan kad debit bapa mereka,” kata pegawai penjara Fort Bend Country.

“Ronald Catt kemudiannya dapat dikenal pasti selepas dipercayai membeli topeng yang dipakai ketika rompakan,” katanya.

Ronald dan Hayden Scott Catt ditahan 9 November lalu di Apartment Katy dan diarah membayar ikat jamin AS$140,000.

Abigail Catt pula diarahkan membayar AS$100,000 sebagai ikat jamin.

Detektif dari penjara Fort Bend turut memberitahu pemberita yang keluarga itu mungkin juga terlibat dengan lima lagi kes rompakan yang berlaku di Portland.

sumber- Sinar

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...