Friday, December 21, 2012

Mayat wanita dalam Perodua Viva

KULAIJAYA – Misteri kereta mencurigakan di kawasan kebun rambutan berhampiran Kampung Desa Idaman, Sedenak, di sini, akhirnya terjawab apabila polis menemui mayat wanita yang dibungkus dengan plastik hitam, semalam.

Mayat wanita ditemui dibungkus dengan plastik hitam dalam kereta.
Mayat wanita ditemui dibungkus dengan plastik hitam dalam kereta.
Timbalan Ketua Polis Daerah Kulaijaya, Asisten Superintendan Mohd Kamil Sukarmi berkata, mayat itu ditemui pada bahagian tempat duduk pemandu dan terdapat kesan bakar pada tempat duduk berkenaan..

“Mayat ditemui selepas pihak polis menerima panggilan dari orang awam sekitar jam 7.20 pagi.

“Berdasarkan siasatan awal, mayat berkenaan dipercayai cuba dibakar berikutan terdapat kesan kebakaran di tempat duduk pemandu.

“Bagaimanapun, tindakan itu mungkin tidak berjaya disebabkan kekurangan oksigen di dalam kenderaan jenis Perodua Viva berwarna putih itu,” katanya kepada Sinar Harian mengesahkan kejadian, di sini, semalam.

Anggota polis mengangkat keluar mayat dari kereta untuk dibawa ke hospital bagi proses bedah siasat.
Anggota polis mengangkat keluar mayat dari kereta untuk dibawa ke hospital bagi proses bedah siasat.
Mohd Kamil berkata, hasil pemeriksaan, polis mendapati barang peribadi seperti kad pengenalan atau telefon bimbit milik mangsa tidak dapat ditemui.

"Tetapi kami percaya mangsa baru sahaja meninggal dunia beberapa jam sebelum dia ditemui orang awam dan kita masih menyiasat punca kejadian,” katanya.

Beliau berkata, pemeriksaan lanjut juga turut mendapati kenderaan terbabit menggunakan nombor pendaftaran dan cukai jalan palsu milik kenderaan sebenar yang berada di Kelantan.

“Punca sebenar kematian atau kesan kecederaan dialami mangsa juga masih belum dapat dikenal pasti dan mayat telah dibawa ke hospital untuk bedah siasat,” katanya.

Sementara itu, salah seorang penduduk yang ingin dikenali sebagai Wak Jalil, 50, berkata, dia menyedari kereta itu diparkir dalam kebun sejak tengah malam kelmarin, namun menyangka kenderaan itu milik pekebun di lokasi berkenaan.

“Sejak dari malam tadi (kelmarin), saya perasan ada kereta di kebun itu, tetapi tidak berani untuk tinjau lebih dekat sebab keadaan terlalu gelap dan saya fikir kenderaan itu mungkin milik tuan kebun.

“Bagaimanapun, pagi ini kawasan kebun mula dipenuhi orang ramai selepas mendapati terdapat mayat berada di dalamnya.

“Kenderaan itu mungkin milik penduduk luar kerana saya tidak pernah melihatnya di sekitar kampung ini sebelum ini,” katanya.

sumber- Sinar

2 comments:

  1. Ya Allah.Kat Malaysia ke.Adoila.Makin menjadi2 kes pelik ni kan.Kalo sebelum ni banyak kt luar negara, sekarang dah sampai Malaysia plak.Huhuh.

    ReplyDelete
  2. kesiannya.... risau jadi kat ahli keluarga kita benda2 macam ni.. minta dijauhkan..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...