Wednesday, January 30, 2013

Pandu Bumper Car di jalan raya

Kereta Langgar ataupun lebih dikenali sebagai Bumper Car merupakan antara permainan paling popular di taman tema. Jika dinamakan sebagai kereta, sudah pastilah ianya sebuah kenderaan. Adakah menjadi kesalahan untuk memandunya di jalan raya?

Pandu Bumper Car di jalan raya

Kejadian ini berlaku di Taizhou, wilayah Zhejiang, China. Seorang lelaki yang dikenali sebagai Zhang memutuskan untuk mengambil langkah mudah dan murah dengan memandu dua Kereta Langgar di jalan besar bagi menuju ke taman berdekatan tanpa perlu mengangkutnya dengan menggunakan trak. Namun perbuatannya disedari dalam kamera pengawasan polis dan anggota polis berdekatan diarahkan untuk menghalangnya.

Pandu Bumper Car di jalan raya

Zhang diberi amaran kerana memandu Kereta Langgar di jalan raya adalah menjadi kesalahan di China, tetapi tiada hukuman khusus yang ditetapkan atas kesalahan tersebut.


Pandu Bumper Car di jalan raya

Kebiasaannya Kereta Langgar dijanakan oleh tenaga elektrik dan hanya boleh bergerak di dalam track yang disediakan khas. Mungkin rekaan sistem Kereta Langgar di China ini agak berbeza dan mampu bergerak di jalan biasa.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...