Sunday, September 2, 2012

Dipukul teruk bermain mercun

Dipukul main mercun, bapa buat laporan polis
Jusop menunjukkan laporan polis sambil diperhatikan Mohd Adam.
TUMPAT – Angkara bermain mercun seorang kanak -kanak istimewa dipukul seorang lelaki berpakaian uniform di tengkuk, sehingga menyebabkan dia tersungkur ke tanah dan mengalami luka kecil di tapak tangan di hadapan rumahnya di Kampung Kebun, Pengkalan Kubor, di sini.

Dalam kejadian pada 28 Julai lalu, Mohd Adam Jusop, 15, bermain mercun bersama kawannya kira-kira jam 5.45 petang di dalam kawasan perumahan JKR, Pengkalan Kubor.

Ketika kawan Mohd Adam sedang leka bermain mercun, datang seorang lelaki beruniform mengejar mereka sehingga sampai di rumah Mohd Adam yang terletak beberapa meter dari perumahan JKR itu.

Bapa mangsa, Jusop Ibrahim, 64, berkata, dia kesal dengan tindakan anggota beruniform itu kerana memukul anak angkatnya itu, Mohd Adam sehingga menyebabkan kecederaan.

“Anak saya melarikan diri dengan menunggang basikal ketika dikejar lelaki beruniform ini.

“Bila sampai di hadapan rumah saya, dia terjatuh dari basikal, dan tersungkur selepas dipukul lelaki itu di tengkuk,” katanya.

Jusop berkata, bila bunyi bising di luar rumah, dia keluar dan sempat melihat tindakan lelaki berkenaan menyepak basikal anaknya serta mengugutnya.

“Kalau dia (lelaki beruniform) ternampak Mohd Adam bermain lagi dalam kawasan perumahan JKR, akan dipukulnya, dan selepas itu dia menendang basikal dan terus berlalu,” katanya.

Jusop berkata, dia cukup kesal dengan tindakan lelaki tersebut kerana seakan menyalahgunakan kuasanya sebagai anggota berpakaian uniform.

Katanya, berikutan kejadian itu, dia membuat  laporan polis di Pejabat Polis Pengkalan Kubor dan meminta kes ini disiasat.

sumber- Sinar

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...