Sunday, September 2, 2012

Kanak-kanak tiga tahun maut jatuh sungai

Kanak-kanak tiga tahun maut jatuh sungai
Kanak-kanak tiga tahun maut jatuh sungai
KERIAN - Seorang bapa tidak menyangka keputusannya meninggalkan anak perempuannya berusia tiga tahun berseorangan sebentar di luar rumah berakhir dengan tragedi apabila mangsa maut selepas terjatuh ke dalam Sungai Kuala Kurau di sini, dalam kejadian petang kelmarin.

Bapa mangsa, Ong Keng Yaw, 35, berkata, ketika kejadian jam 6 petang, mangsa, Ong Xin Tong yang berusia tiga tahun ditinggalkan sebentar di pekarangan kawasan rumahnya untuk mandi sebentar.

Bagaimanapun, selepas selesai siapkan diri, dia tidak nampak kelibat anak perempuannya itu malah ahli keluarga lain yang berada di dalam rumah juga tidak menyedari kehilangan mangsa.

“Sedang kami berusaha mencari di seluruh kawasan rumah, tiba-tiba salah seorang anak jiran yang berusia enam tahun memberitahu kami yang dia ada ternampak mangsa terjatuh ke dalam sungai di hadapan rumah kami kira-kira 15 minit sebelum itu.

“Saya bergegas terjun ke dalam Sungai Kuala Kurau dan berjaya menemui anak saya dalam keadaan lemas.

“Bagaimanapun, saya kecewa kerana usaha menyelamatkan nyawanya gagal dan dia meninggal ketika dalam perjalanan ke klinik berhampiran,” katanya sewaktu ditemui media di rumahnya di sini, semalam.

Keng Yaw berkata, mangsa sebelum ini tidak pernah merayau-rayau keluar dari kawasan rumah secara bersendirian dan terkilan tindakan mangsa pertama kali keluar bersendirian berakhir dengan tragedi menyayat hati.

“Kami sekeluarga berasa amat sedih dengan pemergian mendiang anak perempuan saya. Bagaimanapun, saya menganggap apa yang berlaku adalah suratan takdir yang perlu kami hadapi dengan tabah,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kerian, Superintendan Mat Fauzi Nayan ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan mengklasifikasikan kematian mangsa sebagai mati mengejut.

sumber- Sinar

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...