Wednesday, September 19, 2012

Tertuduh kes sumbang mahram rayu jaga isteri

sumbang mahram
Tertuduh mengaku tidak bersalah atas dua pertuduhan merogol anak tirinya berusia 18 tahun.
KUALA TERENGGANU - Seorang pembantu am dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini, semalam atas dakwaan melakukan sumbang mahram dengan anak tirinya pada Jun 2009 dan Mei lalu.

Tertuduh, 55, dari Kuala Berang, bagaimanapun mengaku tidak bersalah atas dua pertuduhan merogol mangsa yang baru berusia 18 tahun.

Berdasarkan pertuduhan pertama, tertuduh, didakwa pada 15 Jun 2009, kira-kira jam 10 malam, telah melakukan persetubuhan dengan mangsa, 18.

Manakala bagi pertuduhan kedua, dia didakwa melakukan perbuatan sama di lokasi sama pada 25 Mei lalu lebih kurang jam 5.55 petang terhadap anak sulung kepada empat beradik itu.

Dengan itu, tertuduh didakwa melakukan kesalahan di bawah Seksyen 376 (B) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman tidak kurang enam tahun penjara dan tidak lebih 20 tahun penjara dan sebatan jika disabitkan kesalahan.

Bagaimanapun, tertuduh yang berbaju lokap mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan atas kedua-dua pertuduhan.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Zulfazliah Mahmud di hadapan Hakim Wan Fadhilah Nor Wan Idris manakala tertuduh tidak diwakili peguam.

Terdahulu, tertuduh merayu mahkamah membenarkan dia diikat jamin dengan alasan dia perlu menjaga isteri pertama yang tidak sihat serta terpaksa menanggung anak-anak yang masih kecil.

Pada masa sama, tertuduh turut berjanji tidak akan sesekali menjejakkan kaki ke rumah isteri keduanya iaitu ibu kepada mangsa selagi kes tersebut masih tidak selesai.

Selepas mempertimbangkan rayuan tertuduh, Wan Fadhilah kemudian membenarkan tertuduh diikat jamin sebanyak RM16,000 oleh seorang penjamin dan menetapkan 21 Oktober depan sebagai tarikh sebutan semula kes.

sumber- Sinar

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...