Wednesday, October 31, 2012

Jual Udara Segar Dalam Tin

China sememangnya dikenali dengan masalah pencemaran udaranya. Dalam masa yang sama, pemimpin di negara tersebut hanya menutup mata tanpa mengambil sebarang tindakan. Seorang jutawan China, Chen Guangbiao mempunyai caranya tersendiri.

Udara Segar Dalam Tin

Lelaki yang lebih mesra dipanggil  'Brother Biao' ini menjual udara segar dalam tin dengan harga USD 0.80. Ianya dijenamakan sebagai "Chen Guangbiao: Nice Guy" lalu dipasarkan di beberapa wilayah China seperti Jinggang Mountain, Provinsi Jiangxi dan juga beberapa daerah minoriti Taiwan. Udara segar yang ditinkan ini berasal dari pelbagai wilayah di China dan juga Taiwan.

"Pengguna hanya perlu membuka tin, mendekatkan pada hidung, dan menghirup udara segar yang terdapat dalam tin tersebut," katanya.

Biao menjelaskan bahawa di dalam tin tersebut terdapat chip yang akan menutup ketika ion oksigen negatif mencapai jumlah maksimum. Menurutnya, udara di dalam tin itu juga tidak mudah keluar kerana telah dipadatkan.

Walaupun agak tidak masuk akal, Biao menyatakan dia yakin produknya ini akan berjaya dipasaran. 100,000 udara yang telah ditinkan mula dipasarkan dan akan ditambah dari masa ke semasa.

Sebahagian dari hasil penjualannya akan disumbangkan kepada ketenteraan China yang ketika ini sedang mempertahankan Pulau Diayou.

Chen Guangbiao: Nice Guy

Biao turut berjanji jika pembeli tidak berpuas hati dengan produknya, mereka boleh menyimpan tin tersebut. Biao akan membelinya semula setelah genap 10 tahun dengan harga USD7 untuk setiap tin.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...