Wednesday, October 17, 2012

Mayat bengkak di rumah sewa

KAMPUNG RAJA - Seorang buruh binaan warga Indonesia ditemui mati terbaring di atas tilam di rumah sewanya di Kampung Pekan Sehari Tembila di sini, kelmarin.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Kamaruddin Mohd Zakaria berkata, mayat Wedy, 27, yang berasal dari Tulungagung, Jawa Timur, Indonesia itu ditemui dalam keadaan memakai seluar dalam bilik tidur pada jam 6.30 petang.

Menurutnya, kejadian disedari jiran mangsa apabila terhidu bau busuk sebelum memaklumkan kepada pemilik rumah yang kemudiannya memberitahu majikan buruh berkenaan.

“Majikan berkenaan membuat laporan polis dan siasatan pihak polis menemui satu mayat lelaki dalam keadaan berbaring dalam sebuah bilik di rumah itu.

Mayat bengkak di rumah sewa
Anggota polis mengeluarkan mayat warga Indonesia yang ditemui mati terbaring dalam rumah untuk dihantar ke Hospital Besut
“Keadaan mayat sudah berbau dan hampir bengkak kerana lelaki itu dipercayai meninggal dunia dalam tempoh dua hari sebelum mayatnya ditemui,” katanya.

Kamaruddin berkata, siasatan awal mendapati lelaki yang tinggal seorang diri itu dipercayai meninggal dunia akibat serangan jantung.

“Siasatan pihak kami juga mendapati tidak unsur jenayah ditemui pada mayat berkenaan kerana tiada sebarang kecederaan pada mangsa.

“Barang berharga milik mangsa juga tidak hilang termasuk pintu rumah dan biliknya berkunci,” katanya.

Kamaruddin berkata, mangsa menyewa di rumah itu sejak lima bulan lalu dan kali terakhir ditemui ketika dia minum di warung berdekatan, dua hari sebelum mayatnya ditemui.

Mayat mangsa dihantar ke Hospital Besut untuk bedah siasat dan kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut.

sumber- Sinar

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...