Wednesday, October 17, 2012

Tiga mayat reput dalam rumah

Tiga mayat reput dalam rumah

Tokyo: Polis Jepun menemui tiga mayat reput di sebuah rumah dan menjangka lebih banyak mayat ditemui ketika menyiasat kes tujuh orang hilang.

Operasi besar-besaran dilakukan selepas dua mayat wanita ditemui dalam keadaan bogel di sebuah rumah di daerah Hyogo, barat Jepun, minggu lalu.

Satu lagi mayat ditarik keluar daripada bawah kediaman itu lewat kelmarin. Bagaimanapun, pihak polis masih tidak dapat mengenal pasti identiti mangsa kerana keadaannya yang teruk, kata polis Hyogo.

Buang dalam tong konkrit 

Pihak polis dilaporkan melakukan siasatan membabitkan seorang wanita berusia 64 tahun, Miyoko Sumida, yang sudah didapati bersalah atas dakwaan memukul hingga mati seorang wanita berusia 66 tahun dan membuang mayatnya dalam tong berisi konkrit, tahun lalu.

“Rumah itu yang kosong hampir 10 tahun sebelum ini menjadi tempat kediaman seorang saudara Sumida.
Suspek pembunuhan

Dalam kes kehilangan tujuh orang itu, kesemua mereka mempunyai kaitan tertentu dengan Sumida yang menjadi suspek pembunuh, lapor media tempatan.

Polis memberitahu, mayat pertama yang ditemui dipercayai seorang wanita berusia dalam lingkungan 60-an atau lebih tua, manakala mayat kedua adalah seorang wanita berusia 20-an atau 30-an.

Kedua-dua mayat ditemui dalam keadaan tidak memakai seurat benang dan reput sementara mayat ketiga bakal dibedah siasat, lapor Jiji Press.

Jurucakap polis berkata, penyiasat akan terus berada dalam rumah itu bagi mencari lebih banyak mayat.

Sumber polis berkata, satu keluarga enam anggota membabitkan pasangan suami isteri, dua anak lelaki dan dua perempuan menginap di rumah itu.

Pada 2001, anak lelaki tertua mereka berusia, 69 tahun, yang juga tukang cuci sebuah sekolah rendah di Amagasaki, mula mengenali Sumida yang sudah berkahwin.
Keluarga itu tiada masalah dengan Sumida.

Selepas berhenti kerja pada 2002 atas nasihat Sumida, anak lelaki keluarga itu pindah ke pangsapuri Sumida sebelum hilang pada 2003.

sumber- AFP

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...