Tuesday, November 6, 2012

Kebas RM200,000 dalam 5 minit

PETALING JAYA - Lima penjenayah bersenjatakan pistol hanya mengambil masa selama lima minit untuk melarikan wang RM200,000 dari sebuah bank di Jalan Tanjung SD 13/1, Bandar Sri Damansara di sini semalam.

Kejadian pukul 2.40 petang itu turut menyaksikan seorang pensyarah perakaunan sebuah kolej swasta melalui detik cemas apabila dijadikan tebusan oleh perompak yang memakai topi terbabit.

Rompakan berlaku apabila tiga daripada empat penjenayah tersebut masuk melalui pintu depan sebelum 'menawan' dua pengawal keselamatan.

rompak bank
ARJUNAIDI (kiri) memperkatakan sesuatu kepada anggotanya ketika menyiasat sebuah bank yang dirompak lima lelaki di Damansara semalam.
Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed berkata, suspek masuk selepas menyamar sebagai pelanggan.

Katanya, dua suspek kemudian mencekik dan menghentak kepala pengawal keselamatan yang berada di pintu masuk sebelum melepaskan tiga das tembakan ke arah kaunter untuk menakutkan 10 pelanggan dan 15 pekerja.

"Pada masa sama, seorang lagi suspek meluru ke bahagian belakang lalu melepaskan dua das tembakan amaran untuk menghalang pengawal keselamatan mengambil senjatanya sebelum mengheret mangsa ke tempat simpanan peti besi.

sumber- Kosmo

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...