Monday, December 24, 2012

Gugur kandungan kerana didera suami

ALOR GAJAH - Seorang wanita bukan sahaja menjadi mangsa sikap panas baran suaminya, malah pernah menggugurkan dua kali kandungannya akibat tekanan dihadapinya.

Mangsa yang ingin dikenali sebagai Mashitah (bukan nama sebenar), 31, berkata, kejadian terbaru, dia disepak suaminya yang berusia 29 tahun ketika menghadiri kenduri di rumah mertuanya di daerah ini, malam kelmarin.

Gugur kandungan kerana didera suami

"Ketika kejadian, suami bertanyakan di mana beg berisi telefon bimbit.Saya memberitahu ada dalam bilik.

"Namun ketika itu, suami tersalah mengambil beg dan memaki hamun sebelum menendang saya dari arah belakang,” katanya.

Mashitah berkata, dia bukan sahaja ditendang, malah suaminya turut menampar mukanya hingga terjatuh.

“Saya ditendang di belakang badan dan ditampar di pipi sebelah kanan,” katanya.

Menurut Mashitah yang mempunyai dua anak berusia empat dan enam tahun, dia mengenali suaminya itu yang berkerja di Sabah sebelum mengambil keputusan untuk bernikah.

Katanya, akibat tekanan, dia terpaksa menggugurkan kandungan berusia lima bulan Februari lalu dan kali kedua Oktober lalu ketika kandungan mencecah empat bulan.

"Ketika saya mengandung, suami tetap memukul saya dan akibat tekanan itu, saya menggugurkan kandungan,” katanya.

Mangsa yang tidak tahan dengan sikap suaminya bertindak membuat laporan di Balai Polis Kuala Sungai Baru, kelmarin.

Timbalan Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Abd Rahman Jid mengesahkan menerima laporan.

sumber- Sinar

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...