Sunday, July 22, 2012

Barang kemas ditemui semula

INI DIA...pegawai polis menunjukkan antara barangan kemas yang ditemui semula.
INI DIA...pegawai polis menunjukkan antara barangan kemas yang ditemui semula.
SHAH ALAM: Gara-gara leka ketika berurusan di kaunter, seorang pengurus syarikat barang kemas di Hong Kong menerima padah apabila sebuah beg miliknya berisi barang kemas bernilai RM2 juta dilarikan perompak, dipercayai sindiket rompakan barang kemas antarabangsa, di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), Sepang, Rabu lalu.

Dalam kejadian jam 6.30 petang, pengurus wanita warga Hong Kong berusia 53 tahun itu baru tiba di negara ini untuk menghadiri pameran barang kemas di Kuala Lumpur, Khamis lalu, sebelum sebuah beg yang diletakkan dalam troli dilarikan penjenayah ketika dia sibuk berurusan di kaunter di KLIA.

Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah berkata, susulan laporan dibuat mangsa serta pemantauan menerusi kamera litar tertutup (CCTV) di KLIA, polis menyerbu sebuah kondominium di Jalan Semantan, Kuala Lumpur, petang kelmarin, dan menahan tujuh warga asing yang disyaki terbabit dalam kejadian itu.

Katanya, mereka yang ditahan adalah empat lelaki dan tiga wanita berusia 25 hingga 48 tahun iaitu tiga warga Costa Rica, seorang Mexico dan seorang Uganda serta dua anak beranak warga Colombia berusia 48 dan 29 tahun.

Dalam serbuan jam 2.25 petang, polis menemui semula 309 barang kemas pelbagai jenis yang dicuri daripada mangsa, selain merampas empat telefon bimbit dan sebuah kereta Perodua Myvi yang disewa suspek.

sumber- HMetro

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...