Friday, November 2, 2012

Rentung ketika sedang tidur

TAMAN SENTOSA - Seorang lelaki ditemui rentung dalam sebuah bengkel jentera berat yang terbakar di Batu 5, Jalan Sungai Jati di sini, awal pagi semalam.

Ketika kejadian, mangsa berusia 30 an itu dipercayai sedang tidur di salah satu ruang dalam bengkel yang dijaganya itu.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Andalas, Zulkifli Osman berkata, pihaknya menerima maklumat kejadian sekitar jam 12.17 malam dan tiba di lokasi kejadian empat minit kemudian.

mayat rentung
Mangsa ditemui rentung atas lantai ruang yang dijadikannya tempat berehat di bengkel terbabit.
“Seramai 22 anggota membabitkan Balai Bomba Andalas, Shah Alam dan Kota Raja dikejarkan ke tempat kejadian bagi memadamkan kebakaran," katanya ketika ditemui Sinar Harian.

Zulkifli berkata, api berjaya dipadamkan dan hanya 20 peratus bengkel itu terbakar manakala selebihnya berjaya diselamatkan.

Beliau berkata, pihaknya percaya mangsa lemas disebabkan asap tebal dan mungkin panik serta gagal mencari jalan keluar menyelamatkan diri.

“Berdasarkan maklumat pemilik bengkel, bahagian bilik itu mempunyai pintu. Kita yakin kalau mangsa berjaya menendang pintu itu, dia dapat menyelamatkan dirinya.

“Bagaimanapun, asap yang banyak dan bahang panas menyebabkan badan mangsa menjadi lemah dan gagal mencari jalan keluar,” katanya.

Beliau berkata, mayat mangsa ditemui dalam keadaan mengerikan di atas lantai.

"Mayat mangsa dihantar ke Bilik Mayat, Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) oleh pihak polis,” katanya

Dalam kejadian itu, beliau berkata, kereta jenis Proton Kembara dan motosikal milik mangsa yang diletakkan dalam bengkel turut musnah termasuk sebuah lori kecil milik pengusaha bengkel.

Menurutnya, keseluruhan kerugian dianggarkan berjumlah lebih RM100,000, bagaimanapun punca kejadian masih dalam siasatan.

Sementara itu, pemilik bengkel yang enggan dikenali berkata, mangsa yang mempunyai masalah kesihatan sudah lama berada di situ.

“Disebabkan masalah kesihatan, dia hanya menjaga dan memantau bengkel itu. Dia tinggal di kediaman lain tidak jauh dari sini. Dia hanya menjadikan bilik dalam bengkel sebagai tempat berehat.

sumber- Sinar

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...