Saturday, July 14, 2012

10 pembunuh bersiri terkejam di dunia

Ted Bundy (Theodore Robert Bundy) 

10 pembunuh bersiri terkejam di dunia

Seorang pembunuh bersiri yang berasal dari Amerika. Pernah melarikan diri dari penjara sebanyak 2 kali dan akhirnya di hukum mati pada tahun 1989. Ted Bundy dikatakan telah membunuh hampir 40 orang yang kesemuanya adalah wanita.


Richard “The IceMan” Kuklinski

10 pembunuh bersiri terkejam di dunia

Seorang pembunuh upahan yang berkerja untuk beberapa keluarga. Berketurunan Itali-Amerika dan dikatakan sudah membunuh hampir 200 orang termasuk Jimmy Hoffa dengan senjata kegemarannya iaitu pistol, pisau dan gergaji.


Harold Shipman

pembunuh berantai terkejam di dunia

Seorang pembunuh bersiri berbangsa Inggeris. Harold adalah seorang doktor yang dikatakan telah membunuh hampir 260 orang pesakitnya. 80%  daripanya adalah wanita berumur diantara 93 tahun dan paling muda ialah 41 tahun.


David Richard Berkowitz

10 pembunuh bersiri terkejam di dunia

Dikenali sebagai pembunuh bersiri Amerika dan juga pengganas di kota New York bermula dari Julai tahun 1976 sehinggalah penahannya pada Ogos 1977.  Modus operandi Berkowitz ialah dengan mencari mangsa wanita berambut panjang pada lewat malam lalu dibunuh dengan menggunakan pistol yang diletakkan di dalam poketnya. Kemudian dia akan memotong rambut mangsa sebagai tanda pembunuhannya.


Jack The Ripper

10 pembunuh bersiri terkejam di dunia

Adalah nama samaran untuk seorang pembunuh bersiri yang tidak dikenali namanya di sebuah perkampungan miskin Whitechapel kota London, Britain pada tahun 1888. Sasarannya adalah para pelacur. Cara pembunuhan adalah dengan mengelar leher mangsa, kemudian memotong tubuh menjadi beberapa bahagian serta membuang organ dalaman mangsa.


Jeffrey Dahmer

pemerkosa terkejam

Seorang pembunuh bersiri yang berasal dari Amerika dan dikatakan gila seks. Dia telah membunuh 17 orang dewasa dan remaja yang terdiri dari keturunan Afrika dan Asia disertai dengan pemerkosaan, penyeksaan, dan kanibalisme.



Luis Alfredo Garavito Cubillos

10 pembunuh bersiri terkejam di dunia

Dikenali sebagai pembunuh dan perogol bersiri yang berasal dari Colombia. Dia juga dikatakan homoseksual. Mangsa pembunuhannya hampir mencecah 200 orang (berumur sekitar 8 hingga 18 tahun). Dia melakukan pembunuhan pertamanya pada tahun 1992 sehingga 1999.


Robert William “Willie” Pickton


Seorang pembunuh bersiri berketurunan Inggeris-Columbia. Dia telah membunuh 20 orang pelacur di Downtown Eastside dari tahun 1992 sehingga 1999.


Elizabeth Bathory

10 pembunuh bersiri terkejam di dunia

Seorang pembunuh bersiri wanita yang berasal dari Hungaria dengan jumlah korban sebanyak 600 orang kesemuanya wanita pada tahun 1600. Keluarganya adalah kenamaan di Hunggaria.


Gilles De Rais

10 pembunuh bersiri terkejam di dunia

Pembunuh bersiri yang melakukan pembunuhan terhadap kanak-kanak. Dikatakan telah membunuh 200 orang kanak-kanak dalam tempoh 10 tahun yang rata-ratanya berumur 6 hingga 8 tahun.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...