Saturday, August 18, 2012

Kasih tak berubah

SEDIH...Haslinda menemani suami, Riduan yang kehilangan dua tangan terkena renjatan elektrik.
SEDIH...Haslinda menemani suami, Riduan yang kehilangan dua tangan terkena renjatan elektrik.
IPOH: “Walaupun suami cacat dan dipotong kedua-dua belah tangan, saya tetap setia menjaganya sampai mati,” luah Haslinda Zahari, 25, sambil menitiskan air mata di sisi suaminya, Riduan Hashim, 31, yang nyaris maut selepas terkena renjatan elektrik ketika mengait sawit, pada 22 Julai lalu.

Dalam kejadian itu, mangsa yang bekerja kampung cedera parah melecur dan terbakar seluruh tubuh selepas galah aluminium yang digunakan secara tidak sengaja tersentuh kabel elektrik berhampiran rumahnya di Kampung Kroh, Batang Padang, Tapah.

Kejadian itu menyebabkan mangsa yang terlantar di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) Ipoh, terpaksa dipotong kedua-dua tangannya selepas bahagian anggota tubuhnya itu tidak lagi berfungsi akibat kecederaan teruk dialami.

“Hati isteri mana yang tidak sedih melihat suami tiba-tiba menjadi cacat dalam sekelip mata. Keadaan tubuhnya kini cukup memilukan selepas dia terpaksa menjalani lebih 10 pembedahan bagi menyelamatkan nyawanya.

“Tragedi menimpa Riduan tambah sedih pada saat kebanyakan umat Islam bergembira menjalani ibadat puasa, selain akan menyambut Aidilfitri tidak lama lagi,” katanya.

sumber- HMetro

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...