Thursday, August 30, 2012

Mati dalam rumah tinggal

Mati dalam rumah tinggal
Mohd Azlan memeriksa mayat mangsa yang ditemui mati dalam rumah tinggal, semalam.
KULIM - Seorang lelaki warga emas ditemui mati dalam keadaan terlentang di dalam rumah tinggal di Kampung Kilang Sagu kira-kira jam 3 petang semalam.

Mangsa yang merupakan pengemis dipercayai tinggal di rumah itu sejak beberapa tahun lalu dan sering kelihatan di Pekan Kulim untuk meminta sedekah.

Ketua Balai Polis Kulim, Asisten Superintendan Mohd Azlan Abdul Kadir berkata, siasatan awal mendapati mangsa merupakan seorang penagih dadah.

Menurutnya, mangsa mempunyai waris tetapi mereka tidak mengendahkannya kerana tabiat buruk yang dilakukannya.

“Ketika mayat mangsa ditemui, ia masih baru dan saya percaya mangsa mati kira-kira dua jam sebelum mayatnya ditemui oleh orang ramai.

“Seorang kenalan mangsa ketika memberi kenyataan kepada polis berkata mangsa sering mengadu tidak sihat sejak beberapa minggu lalu,” katanya kepada Sinar Harian.

Mohd Azlan berkata, dari maklumat diperoleh, sehari sebelum kejadian, mangsa memberikan nombor telefon warisnya dan meminta kawannya itu menghubungi keluarganya sekiranya berlaku sesuatu terhadapnya.

Katanya, dari pemeriksaan dijalankan, tidak berlaku sebarang perlakuan jenayah yang boleh dikaitkan dengan kematian mangsa dan polis mengklasifikasikan mangsa sebagai mati mengejut.

“Mayat mangsa kemudiannya dibawa ke Hospital Kulim untuk bedah siasat.

“Dari tinjauan dibuat mendapati kejadian ini merupakan kejadian kedua melibatkan pengemis dan saya meminta Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) untuk membuat pemantauan dan menempatkan mereka terlibat di penempatan yang lebih baik untuk memastikan kesihatan serta kebajikan mereka lebih terjamin,” katanya.

sumber- Sinar

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...